Distan Founderi Antti Seppälä toteutti kymmeniä B2B-myynnin auditointeja ja läpikävi satoja keskusteluja myyntipäättäjien kanssa vuoden 2022 aikana. Tässä tekstissä hän listasi tältä pohjalta muutamia subjektiivisia nostoja taktisen B2B-ratkaisumyynnin näkökulmasta....
Blogi
Kohderyhmän kunnioittaminen on kestävän liidikannan keskiössä
Huolimatta siitä, onko kohderyhmän koko 500, 2000 tai 6000 yritystä on ensiarvoisen tärkeää muodostaa kohderyhmä oikein ja kohdella sitä harkiten. Lead Managerimme Ville Tyynysniemi havainnollistaa alla...
Työntekijän kynästä – Työntekijäkokemus soittotyössä
Olen tradenomiopiskelija, pääsarjatason salibandyn pelaaja sekä myyntineuvottelija Dista Oy:llä. Kuulostaa äreän ja kiireisen henkilön yhtälöltä. Sitä se ei kuitenkaan ole. Muutin Tampereelle kolme vuotta sitten ja olen yhdistänyt koulun, työt sekä urheilun arjessani...
Ulkoistettuun myynnin kumppaniin ei tarvitse suhtautua avioliittona, mutta siitä on hyötyä.
Kun vakka valitsee kantensa, on sille syynsä. Yhteiset tavat toimia ovat muovautuneet, toinen tuo elämään uusia kokemuksia ja näkemyksiä, kommunikaatio pelaa ja kompromisseilla päästään harmoniseen yhteiseloon. Samat teemat pätevät ulkoistetun myynnin kumppanin...
Miten skaalata myyntiä, kun nykyhenkilöstön kuormitus on jo tapissa?
Myynti tarvitsee kipeästi vetoapua, mutta uuden myyjän palkkaaminen ei tule kysymykseen ennen kuin liikevaihdon noususta tiettyyn pisteeseen on riittävästi track recordia. Joskus kuitenkin nykyhenkilöstö saattaa elää kuormituksen (kauhun) tasapainossa nykyasiakkaiden...
Dista Qualified Leads – Kylmäkontaktoinnin ja outbound-myyntiputken alkuvaiheiden ulkoistaminen
Kylmäkontaktointi - myynnin maitorahka Jos myyjältä kysytään myyntiputken lempivaihetta, aika suurella todennäköisyydellä vastaukseksi saadaan kaupan klousaaminen. Silloin päästään ulosmittaamaan tehty työ ja poimimaan sen tuottamat hedelmät ja saavutetaan nirvana,...
Maailma valmiiksi ennen juhannusta
“Kun juhannusyönä kerää seitsemän yrttiä tai kukkaa ja pistää ne tyynyn alle, näkee unessa tulevan morsiamen tai sulhon. Jotkut uskovat, että kukat tulee poimia seitsemältä eri niityltä hiljaisuudessa”. Näin kertoo vanha juhannustaika. Täydessä hiljaisuudessa ei...
Millaista oli B2B-etämyynti vuonna 2010?
15 minuuttia etänä riitti jo vuonna 2010 Aloitin vuonna 2010 konseptoimaan IT- ja asiantuntijayrityksille 15 minuutin etätapaamisia. Tuolloin etätapaaminen toteutettiin jakamalla ääni kännykällä ja näytönjako jenkkiteknologialla, joka oli stabiili eikä vaatinut...
Liidilistan laadun merkitys osana optimoitua outbound-prosessia
Kohderyhmää muodostettaessa tulee määrittää, minkälaisiin yrityksiin halutaan olla yhteydessä. Tämän lisäksi pitää valita, keille yrityksissä soitetaan. Näissä edellä mainituissa valinnoissa onnistuminen ei kuitenkaan ole tae, että outbound-kampanja onnistuu, sillä...
Kohtaamisia B2B kentällä – ihmisyys on kelpo valuutta
Olen työskennellyt Distalla hieman yli vuoden Customer Success Managerin roolissa. Distalle päädyin avoimen haun kautta, sillä työkokemukseni (ja persoonani) tuntuivat täsmäävän erinomaisesti haettavaan tehtävään. Olen aikaisemmin toiminut esihenkilö- sekä...